11:11 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

حمل کالا

روز آرام دلار
پایگاه خبری راد: در مبادلات امروز بازارهای مالی جهان، ارزش دلار در برابر همتایانش نسبتا بدون تغییر باقی ماند.
کمبودهای بازار کامپیوتر به‌زودی برطرف می‌شود
پایگاه خبری راد: رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: انتقال فرآیند ثبت سفارش واردات از وزارتخانه به سازمان صنعت، معدن و تجارت هر استان و همچنین همکاری گمرک باعث بهبود وضع بازار کامپیوتر شده و مشکلات این بازار در آینده خیلی نزدیک برطرف خواهد شد.
 محاسبه کرایه کامیون‌ها به ادارات کل راهداری استان‌ها واگذار شد
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور از واگذاری محاسبه کرایه کامیون با شیوه جدید ابلاغی، به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌های سراسر کشور خبر داد.
تا توانستیم به پای فعالان اقتصادی بند بستیم!
پایگاه خبری راد: نائب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اولویت امروز کارگران را تامین معیشت خانوارهای کارگری دانست و گفت: تا زمانی که به خواسته‌ نمایندگان کارگران جامه عمل پوشانده نشود، وارد پرونده دستمزد سال آینده نخواهیم شد و دولت و کارفرمایان می‌توانند با هم جلسه بگذارند.
اما و اگرهای محاسبه حمل کالا بر اساس تن ــ کیلومتر
پایگاه خبری راد: رییس انجمن حمل و نقل کالای برون شهری معتقد است با وجود این که محاسبه نرخ جابجایی کالا بر اساس تن ــ کیلومتر به مرحله ابلاغ رسیده است و احتمالا به زودی اجرایی خواهد شد، همچنان تردیدهایی در رابطه با آن وجود دارد.
ابزارهای مالی در بورس کالا مناسب صنایع است
پایگاه خبری راد: رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به ظرفیت‌های بورس کالا در حوزه تامین مالی صنایع اشاره کرد و گفت: ابزاری همچون اوراق سلف موازی استاندارد در بورس کالا وجود دارد که امکان تامین مالی صنایع مختلف از جمله صنعت حمل و نقل ریلی برای بازده مختلف را فراهم می‌کند؛ همان طور که تاکنون شرکت‌های زیادی در صنایع گوناگون از این ابزار استفاده کرده‌اند.
 محموله‌های ۶۵۴ تنی در بندر رجایی تخلیه می شوند
پایگاه خبری راد: بندر شهید رجایی به عنوان اصلی‌ترین بندر اقتصادی ایران اعلام کرده که به منظور سرعت بخشیدن به جابه‌جایی کالاها به شکل ۲۴ ساعته به کشتی‌ها و صاحبان کالا خدمت‌رسانی می‌کند.
سرانجام احتکار محصولات پتروشیمی چه شد؟
پایگاه خبری راد: یکی از مشکلات اساسی طی چند ماه اخیر در بازار، احتکار برخی محصولات پتروشیمی توسط تعدادی از دلالان به دلیل تفاوت نرخ این محصولات در بورس و بازار آزاد بود که منجر به کمبود مواد اولیه می‌شد. در این راستا قدم‌های مقابله با محتکران برداشته شد و در نهایت به نظر می‌رسد این موضوع بسیار کم‌رنگ و تا حدی رفع شده است.
مغفول ماندن سهم کشور از دریاها در منابع درسی/ضرورت تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان دریایی
پایگاه خبری راد: رئیس فراکسیون بنادر دریایی و توسعه صنایع دریایی با تاکید بر اینکه ایران تاکنون به حوزه دریا و اقتصاد دریامحور توجه زیادی نداشته است، گفت: این امر به گونه‌ای است که در آزمون سراسری شاهدیم که خیل عظیمی از داوطلبان به رشته‌های علوم تجربی وارد می‌شوند و این امر نشان می‌دهد که ما قادر به هدایت نخبگان برای ورود به این عرصه نبوده‌ایم.
رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷
قائم مدیرعامل شرکت راه‌آهن از رشد ۵۰ درصدی ترانزیت ریلی در شش‌ماهه اول سال ۹۷ خبر داد.
شمارش معکوس برای پایان دادن به احتکار محصولات پتروشیمی
پایگاه خبری راد: همزمان با احتکار گسترده محصولات پتروشیمی توسط دلالان و سودگران در انبارهای برخی شرکت‌های پتروشیمی، مدیریت بازرگانی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، اعلام کرد: خریداران محصولات پتروشیمی ۱۰ روز مهلت دارند تا محصولات خریداری شده را بارگیری کنند.
لب بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا بروی تشنه برمی‌گردی
پایگاه خبری راد: اگر اغراق نباشد، چند جای دنیا می‌توان دریاچه آب شیرین را یافت؛ یکی در قطب‌های شمال و جنوب و یکی در غرب ایران و در حالی که آب شیرین تنها 3 درصد کل منابع آبی دنیا را تشکیل می‌دهد و 18 درصد جمعیت جهان از آن محرومند، "زریوار" بزرگترین دریاچه آب شیرین دنیا در دو قدمی ایرانی‌ها قرار دارد؛ با این شرایط این دریاچه هر کجای دنیا که بود آن را روی سرشان "حلوا حلوا" می‌کردند اما در ایران بر سرش فاضلاب می‌ریزند.
هشدار دادستان تهران به اخلال‌گران حوزه حمل‌ونقل برون‌شهری و پیش‌فروش خودرو
پایگاه خبری راد: دادستان عمومی و انقلاب تهران طی بخشنامه‌ای خطاب به دادستان‌های شهرستان‌ها و رؤسای حوزه­‌های قضایی بخش استان تهران، از آنان خواست با شناسایی افرادی که به طرق گوناگون موجبات اخلال در حمل و رساندن کالاهای اساسی موردنیاز و یا مانع ارائه خدمت‌رسانی به مردم را فراهم می‌آورند، شناسایی و تعقیب کنند.
محاسبه کرایه براساس تن-کیلومتر نیز تصویب شد
پایگاه خبری راد: چند ماه پس از به پایان رسیدن اعتراضات رانندگان کامیون که دلیل آن وعده‌های وزارت راه و شهرسازی برای بهبود شرایط آنها بود، سازمان راهداری آخرین خواسته این راننده‌ها را نیز نهایی کرده است.
بزرگان دیرتر ارزشان را به نیما می‌آورند!
پایگاه خبری راد: درپی تعلل برخی صادرکنندگان در واریز ارز صادراتی به سامانه نیما و اعلام کوتاهی شرکت‌های بزرگ صادراتی در این زمینه، نایب رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: شرکت‌هایی همچون پتروشیمی‌ها و نفتی‌ها که برندشان برای صادرات مورد تایید است، زودتر می‌توانند ارز حاصل از صادرات خود را دریافت و وارد سامانه نیما کنند اما این شرکت‌ها بعضا دیرتر ارز خود را به سامانه نیما واریز می‌کنند که علتش را فقط خدا می‌داند.